وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

ناسزاگویی از کجاست؟

مادر… یعنی چی؟
مادر، اول خواست خودش را بزند به آن راه که اصلا نشنیده
اما دختربچه بدجوری پاپیچ شده بود و دست بردار نبود
می خواست بداند معنی حرف آن مرد که می خواست از ماشین مامان جلو بزند، چیست؟
«
چرا مامان آن قدر عصبانی شده بود؟»مادر کم مانده بود گریه اش بگیرد

ادامه مطلب ...

چاقی یا لاغری+قرصهای پیشگیری

در بین زنانی که از قرص پیشگیری از بارداری استفاده می کنند، درصد شکست در بین زنان چاق خیلی بیشتر است، تا جایی که تصور می شد چاقی تاثیر قرص را کم می کند، اما مطالعات جدید حرف دیگری دارند

برخی از مطالعات چنین عنوان کرده اند که تاثیر قرص های پیشگیری از بارداری در زنان چاق، کم تر از زنان لاغر است. اما آیا این یافته درست است؟

ادامه مطلب ...

ارتباط موثر و تنهایی

همسران برای ایجاد ارتباط موثرتر و بدون استرس و اختلافات روزانه ، لازم است زمان شخصی را به خود اختصاص دهند و اوقاتی را در تنهایی به سر ببرند

تمام افراد نیاز دارند حتی زمانی که در منزل هستند نیز زمانی را به خود اختصاص دهند و در تنهایی به برخی کارها و مسایل روزمره زندگی فکر کنند که همین کار به طور چشمگیری به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند

ادامه مطلب ...

خواص انگور

انگور میوه ای بهشتی و دارای خواص بسیاری است که با برخی از آنها آشنا می شویم:
متخصصان تغذیه میگویند در میوه‌ها ترکیباتی به نام فیتوکمیکال وجود دارد. این ترکیبات جزو سیستم ایمنی گیاه محسوب می‌شوند. سیستم ایمنی، گیاه را که در معرض آفات، قارچ‌ها و انگل‌ها قرار دارد از دسترس آفات حفظ کرده و مولد عطر و طعم و رنگ گیاهان است.

دیده شده انگورهایی که رنگ بنفش و قرمز دارند حاوی ماده‌ای به نام آنتوسیانین هستند. این ماده در تمشک هم وجود دارد که وقتی وارد بدن می‌شود می‌تواند از بروز مشکلات بسیاری نظیر ناراحتی‌های قلبی‌عروقی، گرفتگی عروق، لخته شدن خون و در نهایت حتی دیابت پیشگیری کند.

ادامه مطلب ...

ویتامین سی Vit C

ویتامین C یا اسید اسکوربیک یک ویتامین محلول در آب است. غدد فوق کلیوی و هیپوفیز بیشترین غلظت ویتامین C را در بدن دارا هستند. پس از آنها این ویتامین در مقدار کمتر در کبد، لوکوسیت ها، مغز، کلیه و لوزالمعده موجود است. بیشترین مقدار این ویتامین در کبد و ماهیچه های اسکلتی است.

مهم ترین عملکرد ویتامین C در بدن ساخت کلاژن –پروتئین بافت پیوندی- از پیش کلاژن است.

ادامه مطلب ...

پیاده روی و طول عمر

کارشناسان با انجام یک تحقیق جدید می گویند: پیاده روی تا فروشگاه برای انجام خرید روزانه می تواند تا 20 درصد خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.
"جیمز وود کوک" از دانشکده بهداشت لندن گفت: تحقیق ما تایید می کند که تنها ورزش سنگین نیست که برای سلامتی انسان مفید است، بلکه فعالیت های ملایم روزانه مانند پیاده روی و دوچرخه سواری می تواند فواید سلامتی زیادی به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب ...

تخلیه استرس

داشتن یک رژیم غذائی مناسب و اجرای تمرین به صورت مرتب دو مؤلفهای هستند که کار ایشان را در ارتباط با تخفیف دادن استرس به اثبات رساندهاند.
شاید از یکسری موارد ساده اما مؤثر برای خودتان مثل اختصاص زمان استراحت روزانه و یا سپری کردن اوقات شاد با دوستان آگاه باشید جدای از این قبیل موارد یکسری از تمرینات و عادات دیگری نیز وجود دارد که پیروی از آنها میتوان از میزان استرس زندگی کاست

ادامه مطلب ...