وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

چنین پروردگارت با تو میگوید

منم زیبا
که زیبا بنده ام را دوست می دارم
تو بگشا گوش دل، پروردگارت با تو می گوید
ادامه مطلب ...

سیگار

مصرف هر نخ سیگار به طور متوسط ۷ دقیقه از طول عمر انسان را کم می­کند. افراد سیگاری به طور متوسط ۵ تا ۱۰ سال پیرتر از همسن­های غیرسیگاری خود به نظر می­رسند.

ادامه مطلب ...

الکل و سرطان

پژوهشگران مرکز سرطان در استرالیا در یک بیانیه جدید هشدار دادند هر میزان مصرف الکل می تواند خطر ابتلا به سرطان را در پی داشته باشد.

 این کارشناسان تاکید کردند نوشیدنی های حاوی الکل و اتانول برای انسانها سرطان زا هستند و هیچ مدرک ثابت شده پزشکی وجود ندارد که تایید کند مصرف این قبیل نوشیدنی ها برای انسان سود دارد.

ادامه مطلب ...

سی نصیحت از زرتشت

آنچه را گذشته است فراموش کن و بدانچه نرسیده است رنج و اندوه مبر


2. قبل از جواب دادن فکر کن

3. هیچکس را تمسخر مکن

ادامه مطلب ...

فوائد سیب

سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود.

پایین آوردن کلسترول : سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می‌توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید

ادامه مطلب ...

تغذیه و پیری مغز

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی سالم مانع از پیرشدن مغز می شود  . این محققین می گویند  افراد مسن با میزان زیاد ویتامین و اسید چرب امگا۳ در خونشان، کمتر دچار تحلیل مغز می شوند و عملکرد ذهنی بهتری دارند.

  پژوهشگران با انجام آزمایش هایی دریافتند چربی های ترانس در فست فودها عملکرد مغز را کاهش می دهد و بیشتر موجب بروز آلزایمرمی شود.

ادامه مطلب ...

تری گلیسرید خون چیست؟

تری گلیسرید، نوعی چربی موجود در بدن است. وقتی شما بیش از حد مورد نیاز خود، انرژی دریافت می کنید (یا غذا می خورید)، این کالری اضافی به تری گلیسرید تبدیل می شود و در سلول های چربی بدن شما ذخیره می شود.

 تری گلیسریدها

ادامه مطلب ...