وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

راه هایی برای کاهش سریع چربی

بسیاری از مردم ، متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را دشمن خود می دانند. با افزایش سن ، این خصومت زیاد می شود و کوشش برای کاهش وزن را دشوار می سازد.
به باور دانشمندان راههایی است که با پیمودن آنها می توان کار سوخت و ساز را افزون ساخت. تغذیه ، سوخت و ساز بدن را به راه می اندازد. درواقع آماده سازی مواد غذایی که انسان مصرف می کند بیانگر 10 درصد مجموع کالری هایی است که او روزانه مصرف می کند.

ادامه مطلب ...

جملاتی برای تامل

"امید آن حسی است که می‌گوید حسی که الان دارید دائمی نیست."

-- جین کِر (Jean Kerr)

 

"وقتی برای محبوبیت و پیروی دیگران چیزهای زیادی را قربانی کنید، شخصیتتان گم خواهد شد."

-- ناشناس

ادامه مطلب ...

رژیم غذایی مفید

بدن همه ما برای انجام فعالیت‌های روزانه به سوخت نیاز دارد و منبع دریافت این سوخت، مواد غذایی است. به همین خاطر، با وجود مصرف غذا، بعد از مدتی کار و فعالیت، احساس گرسنگی و ضعف به ما دست می‌دهد. این حالت به خصوص در افرادی که در حال کم کردن وزن هستند، بیشتر خودش را نشان می‌دهد و تنها در صورتی می‌توان بر آن غلبه کرد که یک تعادل بین وعده‌های غذایی به وجود آید و در یک کلام، راه و رسم تغذیه سالم در نظر گرفته شود.

ادامه مطلب ...

جملاتی برای اندیشه

ترجیح می دهم حقیقتی مرا آزار دهد ، تا اینکه دروغی آرامم کند. . .
 
..........................................................................
 
تنها دو روز در سال هست که نمیتونی هیچ کاری بکنی‌!
یکی‌ دیروز و یکی‌ فردا
ادامه مطلب ...

تکنیکهایی برای موفقیت

شرط رسیدن به موفقیت این است که ابتدا باور کنیم که می توانیم موفق شویم . اعتقاد درونی به اینکه شفا قدرت انجام کاری را دارید و لیاقت رسیدن به هدف را هم دارید ضامن موفقیت شماست . .
بزرگترین مسئله که اکثر ما گرفتارش هستیم این است که در وجودمان آتش عشق و علاقه شعله ور نیست هیچ چیز مانع موفقیت یک انسان مشتاق و علاقمند نیست .

ادامه مطلب ...

9 نشانه شادی در زندگی

نظر شما راجع به خودتان چیست؟ آیا انسان شادی هستید یا اینکه فکر می کنید شادی به اندازه کافی در زندگی تان وجود ندارد؟ مطالعه ها نشان می دهند که شاد بودن آدم ها ارثی نیست و این محیط زندگی و شرایط آنهاست که می تواند در روحیه شان تاثیرگذار باشد ...

از طرفی، گاهی شادی و خوشی به اندازه کافی در زندگی مان وجود دارد و ما نمی توانیم یا نمی خواهیم آنها را ببینیم. یک ضرب المثل اسپانیولی می گوید که خوشی پنهان، شمع خاموش شده است

ادامه مطلب ...

ترش کردن(ریفلاکس)

در انتهای مری و در محل اتصال آن به معده اسفنکتری از جنس عضلات صاف وجود دارد که مانند دریچه‌ای مانع از بازگشت محتویات معده به داخل مری می‌شود.
این اسفنکتر در همه اوقات به غیر از مواقعی که باید غذا از داخل مری به معده هدایت شود، بسته است

ادامه مطلب ...