وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

جوان ماندن با خواب مناسب

امروزه با صنعتی شدن هر چه بیشتر جوامع، چراغ ها و لامپ های روشنایی به نوبه خود نقش مهمی در کل ۱۲ تا ۲۴ ساعت هر شبانه روز در زندگی بشر ایفا می کنند.

  پیش از این که برق اختراع شود، مردم به طور طبیعی و عادی همزمان با غروب آفتاب و تاریک شدن هوا می خوابیدند و صبح نیز با طلوع خورشید بیدار می شدند و در نتیجه برای بهره مندی از سلامت ذهنی و جسمی مناسب خواب کافی داشتند.

ادامه مطلب ...

علل و درمان بی خوابی

اگر شما هم دچار بی خوابی هستید ، نگران نباشید ، چون افراد بسیاری در جهان هستند که دچار بی خوابی می شوند و مشکل عمده ای برایشان پیش نمی آید . نیاز افراد به خواب نسبت به نوع فعالیت و سن افراد و زن و یا مرد بودن آنها متفاوت است . باید توجه داشت که کم خوابی و پرخوابی ، هر دو برای بدن مضر هستند و باعث اختلال در فعالیتهای بدن می شوند . وضعیت نرمال ، حداقل ۷ ساعت خواب در شبانه روز است

ادامه مطلب ...

آب مروارید یا cataract

آب مروارید یا cataract نوعی بیماری چشمی با دلایل گوناگون است که با تار شدن عدسی چشم آغاز شده و با افزایش تیرگی و کدر شدن عدسی، بینایی چشم مختل می شود. خوشبختانه بیماری چشمی آب مروارید در بیشتر موارد در زمانی که به آن ” زمان رسیدن ” می گویند با جراحی ساده ای برطرف می شود.

ادامه مطلب ...

قدرت ضمیر ناخودآگاه

قدرت ضمیر ناخودآگاه خود را درک کنید؛ اگر واقعاً قصد دارید که در زندگی خود به موفقیت و کامیابی دست پیدا کنید، باید بدانید که ذهن ناخودآگاهتان به چه صورت کار می کند و از خود واکنش نشان می دهد. باید به این امر اعتقاد داشته باشد که هیچ گاه برای دست یابی به رویاها و  آرزوها دیر نیست

ادامه مطلب ...

خوراکی و افزایش حافظه

قبل از هر چیز باید به این مساله اشاره کرد که ظرفیت یاد گیری و میزان هوش و وسعت اندیشه عمدتا از طریق توارث تعیین می شود و عوامل ارثی در این مساله موثرترند اما عوامل محیطی، شرایط اقلیمی، میزان، نوع و کیفیت غذا نیز تاثیر غیرقابل انکاری روی  مساله هوش دارند

ادامه مطلب ...

راه های مقابله با خستگی، دلزدگی و بریدن از کار

بدون شک همه ما تاکنون دچار این دوره ها شده ایم. بر اثر فشار زیاد در کاری، کلا از زندگی، کار، روابط اجتماعی و همه چیز دل زده، ناراحت و بی علاقه می شویم. به این حالت در اصطلاح بریدن یا برن اوت (burnout) می گوییم.


 

دقیقا مانند ماشینی پس از گاز دادن فراوان، موتورش منفجر شود. مانند راکتوری که بر اثر فشار آوردن به آن مانند چرنوبیل منفجر شود. مانند طنابی که بر اثر فشار بیش از حد پاره شود. مانند عزیز پشت کنکوریی که پس از درس خواندن فراوان ناگهان دو هفته مانده به کنکور همه چیز را رها می کند.

ادامه مطلب ...

پرسشهای خدا

خداوند از تو نخواهد پرسید که چه اتومبیلی سوار می شدی، بلکه از تو

خواهد پرسیدکه چندنفر را که وسیله نقلیه نداشتند به مقصد رساندی؟


 

 پرسید به چند نفر در خانه ات خوشامد گفتی؟

خداوند از تو نخواهد پرسید زیربنای خانه ات چندمتر بود، بلکه از تو خواهد ادامه مطلب ...