وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

مصرف آب

با توجه به آن که در فصل گرم اتلاف آب بدن به ویژه در شهرهایی با آب و هوایی چون تهران زیاد است باید مایعات به مقدار زیاد نوشیده شود.

دکتر نسرین امیدوار در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود:یکی از رهنمودهای غذایی در اوقات گرم سال، نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب است. علاوه بر آن مصرف آب میوه و میوه نیز توصیه می‌شود.

ادامه مطلب ...

چگونه به پیشنهاد مصرف مواد نه بگوییم؟

چگونه به پیشنهاد مصرف مواد  نه بگوییم؟  

. شرایط را در ک کنید . متوجه باشید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است .

 ۲ . در ذهنتان دلایل خود برای « نه » گفتن را مرور کنید . مصرف مواد غیر قانونی است . به مغز و بدن شما آسیب می رساند و د رنهایت شما را گرفتار می نماید .

۳ . بگوئید « نه » نه گفتن شما در موقعیت صحیح نشان دهنده قدرت شماست .

 ۴ . پیشنهاد دیگری بدهید . اگر دوست شماست و می خواهید دوستی تان را ادامه دهید . پیشنهادات دیگری برای گذراندن وقت ارایه دهید . ( رفتن به سینما ، پارک ، بازی و ورزش و …. ) اگر طرف مقابل شما به نه گفتن شما احترام نمی گذارد ، دوست شما نیست .

ادامه مطلب ...

اعتماد بنفس یک ضرورت حیاتی

عـزت نــفس و اعــتماد بنفس بنیادی ترین بخش شخصیت یـک فرد می بـاشـد که در تمام جوانب زندگی فرد خود را به نـحـوی متـظـاهــر می سازد. اعتماد بنفس سالم و بالا یک ضرورت حـیـاتی و مـطـلق بـــرای هر فردی میباشد. اعتماد بنفس را میتوان چنین تعریف کرد:
▪ باور و اعتقادی که فرد نسبت به خود دارا میباشد.
▪ شناخت ارزش و اهمیت خویش-داشتن اعتماد و رضایت از خویش

ادامه مطلب ...

رازیانه

رازیانه گیاهی است معطر‌، علفی و دوساله که ارتفاع آن تا ۲ متر می‌رسد ساقه آن دارای شیارهای هم‌دریف و موازی می‌باشد برگ‌های آن نازک و نخی مانند شوید است گل‌های رازیانه زرد و به‌صورت خوشه در انتهای ساقه ظاهر می‌شود‌. بوته رازیانه کوچک و به طول حدود ۸ میلی‌متر و عرض ۳ میلی‌متر بوده و دارای بوئی معطر و طعمی شیرین می‌باشد‌.

ادامه مطلب ...

اصول پیشگیری از اعتیاد

مفهوم‌سازی پیشگیری در مورد مقاوم سازی کودکان و نوجوانان سازمان جهانی بهداشت ، پیشگیری را در سه سطح ، این گونه تعریف کرده است :
۱) پیشگیری نوع اول :
هدف پیشگیری نخستین، اطمینان حاصل کردن از عدم بروز یک بیماری ، فرایند یا مشکل است .
۲) پیشگیری نوع دوم :
هدف پیشگیری نوع دوم ، شناسایی یا تغییر و اصلاح یک بیماری ، فرایند ، یا مشکل در کوتاه‌ترین مدت بعد از بروز آن می‌باشد .
۳) پیشگیری نوع سوم ؛

ادامه مطلب ...

زنجبیل و خواص آن

اگر به کشیدگی عضله دچار شده اید ، گلودرد دارید و یا از بیماری مسافرت در رنج هستید برای خود یک تونیک زنجبیل درست کنید ومیل نمائید تا به قدرت شفا بخش فوق العاده آن پی ببرید. زنجبیل فواید فراوانی برای سلامتی دارد. مطلب ما درباره ساقه گرد پیچ خورده ای است که گاهی برای غذا سرخ کردنی از آن استفاده میشود .  


● ادویه ای قدیمی

ادامه مطلب ...

فوائد قارچ

هزاران سال است که قارچ هم بعنوان ماده غذایی مناسب و هم برای اهداف و مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.این گیاه اغلب در گروه سبزیجات طبقه‌بندی می‌شود در حالی که در واقع به طبقه خاص خود موسوم‌ به قارچ‌ها تعلق دارد.

ادامه مطلب ...