وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

گوشت اضافه یا کلویید چیست؟

هر گاه آسیبی به پوست برسد که موجب التهاب یا زخمی در آن شود،مکانیسم طبیعی بدن به ترمیم زخم‌ می‌پردازد.این سیستم اغلب دقیق عمل میکند به نحوی که اثرمختصری از زخم ایجاد شده باقی می‌ماند ولی گاهی این پروسه به طور معمول پیش نمی‌رود و زخم با ایجاد بافتی قرمز و سفت ترمیم میشود که به نام کلویید یا گوشت اضافه شناخته میشود

ادامه مطلب ...

اثرات شب بیداری بر سلامت

اگر تمام شب بیدار بمانید،‌ در مقایسه با 8 ساعت خواب،‌ بدنتان 161 کالری بیشتر انرژی مصرف می‌کند، اما در عوض طی خواب جبرانی روز بعد و فعالیت‌های 24 ساعت بعدی، بیش از 250 کالری اضافه‌تر ذخیره می‌کند.

 برخی افراد، عادت یا شاید بهتر است بگویم علاقه به شب‌بیداری دارند. این افراد اغلب ساعات شب را بیدار هستند. در کنار این دسته البته افرادی هم وجود دارند که ناچارند شب‌ها را به دلیل شغل خود بیدار بمانند. اما این شب‌بیداری‌ها، چه تاثیری روی بدن دارد؟

ادامه مطلب ...

تمریناتی که استرس را کاهش می دهند:


۱) به پاهای خودتان نگاه کنید. پنجه پا را جمع کند و انقباض عضلانی را بررسی کنید. سپس پنجه پا را بحالت اولیه برگردانید و یکبار دیگر این کار را تکرار کنید. سپس بمدت ۳۰ ثانیه تمام بدن را شل کرده و عضلات را انبساط دهید

ادامه مطلب ...

اختلالات شخصیتی

اختلالات شخصیت با اختلالات روانی از جمله روان پریشی و روان رنجوری تفاوت دارد. این الگوی های اختلالی رفتارهای هستند که برای دیگران زیان آور بوده و یا منبع پاداش دهنده آنها از نظر اجتماعی مضر یا غیر قانونی شناخته شده اند.

ادامه مطلب ...

قلیان

یک متخصص ریه با اشتباه خواندن این تصور که حالت سمی دود قلیان پس از عبور از درون آب از بین می رود، گفت: دود قلیان به دلیل نوع توتون و تنباکو دارای فلزات سنگینی همچون کروم و آرسنیک است که از دود سیگار سمی تر است و تاثیرات نامطلوبی بر سلامت فرد به جا می گذارد

ادامه مطلب ...

برخی از فوائد لبخند

لبخند جذابتان می کند.

همه ما به سمت افرادیکه لبخند می زنند کشیده می شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می کند. دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.

۲. لبخند حال و هوایتان را تغییر می دهد.

دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن حقه می زند.

ادامه مطلب ...

چگونه با مشکلات کنار بیاییم؟

۱- وقتی مشکلی دارید، به جای مناسبی بروید و کمی قدم بزنید، وقتی به خانه بر‌می‌گردید، متوجه می‌شوید که دیدتان به کلی عوض شده است.
۲- وقتی زندگی سخت می‌شود و راه‌های ارتباطی بسته می‌شوند، وضعیت را با شوخی و خنده روشن کنید

ادامه مطلب ...