وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

قلیان

یک متخصص ریه با اشتباه خواندن این تصور که حالت سمی دود قلیان پس از عبور از درون آب از بین می رود، گفت: دود قلیان به دلیل نوع توتون و تنباکو دارای فلزات سنگینی همچون کروم و آرسنیک است که از دود سیگار سمی تر است و تاثیرات نامطلوبی بر سلامت فرد به جا می گذارد

یک متخصص ریه با اشتباه خواندن این تصور که حالت سمی دود قلیان پس از عبور از درون آب از بین می رود، گفت: دود قلیان به دلیل نوع توتون و تنباکو دارای فلزات سنگینی همچون کروم و آرسنیک است که از دود سیگار سمی تر است و تاثیرات نامطلوبی بر سلامت فرد به جا می گذارد.

دکتر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: استفاده از قلیان ضمن کاهش حجم تنفسی در افراد، خطر ابتلا به نوعی بیماری خطرناک ریوی به نام بیماری مزمن انسدادی ریه را در افراد افزایش می دهد.

وی عنوان کرد: گسترش مصرف قلیان و اشتیاق افراد جوان به استعمال آن، یکی از مشکلات چند سال اخیر است که متاسفانه این افراد بدون توجه به سلامت خود، در محل هایی همچون سالن غذاخوری، پارک ها و فضاهای باز اقدام به استعمال آن می کنند.

دکتر حیدری در پایان عنوان کرد: بیماری مزمن انسداد ریه یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های ریوی است که شیوع آن در افرادی که قلیان مصرف می کنند، بالا است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد