وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

مسیر خوشبختی

این مقاله می تواند راهگشای خوبی برای شما عزیزان باشد تا در مسیری قرار بگیرید که شیرینی زندگی و طعم خوشبختی را احساس کنید زیرا راز و رمز زندگی بهتر در آگاهی خلاصه می شود و زیبایی زندگی در حرکت و تلاش است. با افراد با تجربه دیدگاهمان را نسبت به زندگی تغییر دهیم و نگرشمان را بهتر و زیباتر سازیم و احساس کنیم که برای مشکلاتمان راه حل بسیاری داریم. با مواردی که توصیه می شود می توانیم در جهت بهتر بودن و بهتر زیستن بیشتر گام برداریم .

ادامه مطلب ...

آشنایی با خواص دارویی گیاه خار مریم Milk Thistle

خار مریم به رفع علایم هپاتیت، سیروز و حالات التهابی کبد کمک می کند. خار مریم یکی از مهمترین گیاهان دارویی معروف به درمان اختلالات کبدی محسوب می شود. حتی یونانیان باستان نیز می دانستند که خار مریم در درمان یرقان مفید است.

ادامه مطلب ...

خوشبین و بدبین

می گویند: خوش بین ها بیشتر از بدبین ها عمر می کنند. یا خوش بین ها فقط یک بار می میرند و آن هم زمانی است که عمرشان به سر می آید اما بدبین ها به خاطر ترس از همه چیز، هر روز و هر لحظه می میرند

ادامه مطلب ...

عوارض لاغر شدن سریع

چاقی از عوارضی است که همواره جسم انسان را در معرض مخاطرات زیادی قرار می‌دهد. از آنجا که این عارضه، افراد را به استفاده از رژیم‌های سرسخت و خودسرانه متمایل می‌کند، دستیابی به نتیجه موردنظر در مدت زمانی کوتاه، خطرات آن را شدیدتر کرده است. سنگ کیسه صفرا از عمده‌ترین عوارضی است که به دنبال کاهش شدید میزان کالری دریافتی به‌وجود می‌آید.

ادامه مطلب ...

تقویت حافظه

ممکن است پیش خودتان فکر کنید کسانی که حافظه بسیار خوبی دارند از هوش بیشتری نسبت به دیگران برخوردار هستند! اما حقیقت این است که قدرت حافظه تا حد زیادی بستگی به این دارد که از چه ابزارهایی برای حفظ کردن استفاده کنید و چقدر در استفاده از آنها مهارت داشته باشید. در اینجا ده روش برتر برای بهبود حافظه را فرا می گیرید. امیدوارم با مطالعه و به کارگیری آنها در سال جدید دیگر مشکل حافظه نداشته باشید. 
 
ادامه مطلب ...

قاطعیت

معمولا همه ما اغلب از کمبود وقت گله داریم و به دنبال زمانی می‌گردیم که بتوانیم به کارهای عقب‌افتاده‌مان رسیدگی کنیم. در این هنگام به این فکر می‌افتیم که چگونه می‌توانیم به بهترین نحو زمان و وقت خودمان را مدیریت کنیم. در واقع درست است که زمان نامحدود است ولی فرصت ما محدود است. پس باید ببینیم آیا از وقت خود به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کنیم؟ ادامه مطلب ...

اهمال کاری

اهمال کاری چیست ؟
از نظر روانشناسی ،‌ اهمال کاری یعنی به آینده محول کردن کاری که تصمیم به اجرای آن گرفته ایم اما این واژه نزد افراد مختلف معانی متفاوتی دارد و وجوه مختلفی از آن برداشت می شود :
▪ شما مایل به انجام کاری هستید و آن کار دست کم می تواند در آینده برای شما نتیجه بخش باشد هر چند در حال حاضر ضروری به نظر نمی رسد.

ادامه مطلب ...