وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

خواص دارویی هندوانه

گل‌های آن کوچک و زردرنگ است. میوه آن رگدار یا دراز، پوست آن سبز رنگ و داخل آن قرمز می‌باشد‌. تخمه هندوانه بر حسب انواع مختلف آن ممکن است سیاه‌، قرمز‌، سفید و یا زرد باشد‌.

ترکیبات شیمیائی:
هندوانه دارای اسید آمینه‌ای به‌نام سیترولین و موادی به‌نام کاروتن و لیکوپن و نوعی قند به‌نام مانیتول می‌باشد

ادامه مطلب ...

چین و چروک پوست

افزایش سن،نور خورشید،حالات چهره،سیگاروبرخی از بیماریها.
چین وچروک بر دو نوع است:۱-استاتیک۲-دینامیک
چین وچروک استاتیک همیشه وجود دارد و ربطی به حالات چهره ندارد.ولی چین وچروک دینامیک همیشه روی صورت وجود نداردوتنها به دنبال حالتهای خاصی در صورت ایجاد میشود.مانند چین بین دو ابروکه در حالت اخم ایجاد میشود.
در صورت عدم مراقبت صحیح وعدم پیشگیری چین وچروک دینامیک به استاتیک تبدیل میشود.

ادامه مطلب ...

تحرک رمز سلامت

فعالیت بدنی می تواند کیفیت زندگی را در تمام سنین برای همگان بهبود بخشد . شیوه زندگی فعال باعث می شود افراد مسن دوستان جدیدی پیدا کنند ، در فعالیت های اجتماعی باقی بمانند و با سایرین در تمام سنین مراوده داشته باشند . بهبود انعطاف پذیری ، تعادل و قوام عضلانی به پیشگیری از افتادن که دلیل عمده ناتوانی در افراد مسن است کمک می کند . مشخص شده است که شیوع بیماریهای مغزی در افرادی که از نظر بدنی فعال هستند کمتر است .

ادامه مطلب ...

شخصیت و اعتیاد

اعتیاد یک بیماری زیست شناختی ، روانشناختی و اجتماعی است . عوامل متعددی در اتیولوژی سوء مصرف و اعتیاد مؤثرهستند که در تعامل با یکدیگر منجر به شروع مصرف و سپس اعتیاد می شوند . عوامل درهم بافته ای هستند که بر یکدیگر تأثیر می گذارند . درک کلیه علل و عوامل زمینه ای موجب می شود تا روند پیش گیری ، شناسایی ، درمان و پی گیری به طور هدفمند طرح ریزی شود .
بنا بر این ، آشنایی با عوامل زمینه ساز مستعد کننده بروز اعتیاد ونیز عوامل محافظت کننده در مقابل آن از دو جهت ضرورت دارد :

ادامه مطلب ...

بهبود افسردگی با ورزش

طبیعت پیوسته در حرکت و تغییر است‏‏‏‏, انسان نیز به عنوان جزئی از این طبیعت بایستی خود را با این حرکت و تغییر هماهنگ کند و جسم و روح خود را پویا نگه دارد؛ که این پویائی و تحرک رمز سلامتی اوست و در این مورد ضرب المثلی هست که (( اّب جاری هیچ وقت نمی گندد ولی اّب راکد می گندد ))

ادامه مطلب ...

اصول صحیح مطالعه

از شما مى‏خواهم که یک روش صحیح مطالعه را به من بیاموزید؛ زیرا با اینکه درس زیاد مى‏خوانم، باز هم نمره‏ هاى خوبى نمى‏گیرم و درسى را که مى‏خوانم فردا آن را به خوبى به یاد نمى آورم و براى امتحان هم نباید کمتر از ۲ بار بخوانم؛ زیرا اگر یک بار بخوانم، فراموش مى‏کنم. از شما خواهش مى‏کنم که مرا در روش صحیح راهنمایى کنید تا بتوانم در درس‏هایم موفق باشم

ادامه مطلب ...

دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

دویدن از نظر مصرف کردن و سوزاندن کالری ،‌ از هر نوع از ورزش و تمرین بدنی دیگری سبقت می گیرد

 
در هنگام پیاده روی یک پا همیشه در تماس با زمین است بنابراین آسان تر است. مزایای پیاده روی از نظر سوزاندن کالری زیاد است. افرادی که پیاده روی می کنند اغلب نسبت به افراد بدون تحرک و دوندگان کمتر بیمار می شوند. مطالعه ای نشان داده که این افراد نسبت به کسانی که پیاده روی نمی کنند ۵۰ درصد کمتر به سرماخوردگی مبتلا می شوند و در ضمن  تعداد  گلبول های سفید خونشان که به ویروس ها حمله ور می شوند افزایش می یابد.

ادامه مطلب ...