وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

اختلال دلهره

بیست سال پیش حتی اغلب متخصصان هم شناخت درستی از اختلال دلهره نداشتند و آن را روان پریشی اضطرابی (Anxiety Neurrosis) می‌نامیدند. برخی عقیده داشتند که این اختلال از کمشکش‌های روانشناختی یا ریشه‌های عمیق و تکانه‌های آشفته‌کننده ناخودآگاه ، که ماهیت جنسی دارند، منشا می‌گیرد

ادامه مطلب ...

برنامه ریزی در زندگی

اگر تابه حال برای مسافرت، مراسم عروسی، میهمانی یا یک مراسم خاص برنامه ریزی کرده باشید، می دانید که چه کارهای زیادی باید انجام دهید. برنامه ریختن، چک کردن، تنظیم کردن، و دوباره برنامه ریختن، همه و همه را باید برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه انجام دهید.

ادامه مطلب ...

توصیه های مصرف منطقی دارو(قطره بینی، قطره گوش، قطره و پماد چشمی

قطره گوشی:

-          قبل از مصرف قطره گوش، آن را با چرخاندن بطری به جلو و عقب بین دستهایتان گرم کنید تا مایع داخل آن به درجه حرارت بدن نزدیک شود.

-          بطری قطره گوش را در آب جوش قرار ندهید. زیرا قطره گرم ممکن است باعث گوش درد شود. از طرفی آب جوش باعث حذف برچسب دارو یا خراب شدن دارو می‌شود.

-          به تاریخ مصرف و نحوه نگهداری آن، که بر روی جعبه یا برچسب ذکر شده حتماً دقت کنید.

ادامه مطلب ...

افزایش اعتماد به نفس در دو مرحله

اعتماد به نفس و اطمینان به‌اینکه «من آدم توانمندی هستم»، کلید بسیاری از موفقیت‌ها در برخورد‌های اجتماعی هر کسی است. اعتماد به نفس به خودی خود در کسی به وجود نمی‌آید بلکه مستلزم کسب مهارت‌هایی است که هم آن را به وجود بیاورد و هم اینکه آن را تقویت کند.

ادامه مطلب ...

اضطراب و راههای مقابله با آن

اضطراب را می‌توان ترس مبهم، ترس ناشی از ناامنی و نگرانی از رفتار خود تعریف کرد.
البته مفهوم و معانی گسترده‌تری نیز دارد از جمله:
▪ ترسی که دراثر به خطر افتادن یکی از روش‌های اصولی انسان در زندگی حاصل می‌شود.

ادامه مطلب ...

خواص انار

از نظر طب قدیم ایران میوه انار سرد و تر و قابض است. آب انار سرد و تر و پوست انار سرد و خشک و بسیار قابض می‌باشد‌. پوست ریشه درخت انار از بقیه قسمت‌های این درخت قابض‌تر است‌. کلیه قسمت‌های درخت انار دارای تانن می‌باشد که بسیار قابض است.

ادامه مطلب ...

از مداد بیاموزیم

رباب و چنگ به بانگ بلند می گویند
که گوش هوش به پیغام اهل راز کنید
پسرک، پدر بزرگش را تماشا کرد که نامه ای می نوشت. بالا خره پرسید: «ماجرای کارهای خودمان را می نویسید، درباره من می نویسید؟»

ادامه مطلب ...