وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

مواردی برای یک سفر خوب

نکاتی که باید در سفر رعایت کرد: 

1- دقت در رانندگی و رعایت سرعت مطمئن 

2- عدم استفاده از  غذاهای مشکوک 

3- عدم قرار گیری در محلهایی که امکان حمله حیوانات و یا گزش جانوران موذی وجود دارد 

4- توجه در  روشن و خاموش کردن آتش 

5-عدم قرار گیری در مسیلها و یا محل ریزش کوه و یا بهمن 

 

سفر خوبی داشته باشید

ذهن و واقعیت

اگر معتقدید پیشامدها آن شکلی که آرزو می کنید خواهند بود ، پس اتفاقات به همان صورت رخ خواهد داد . اگر معتقدید پیشامدها شکل زندگیتان را تعیین می کنند، همیشه قربانی باقی می مانید.

قربانی بودن فواید دارد و راحت هم هست! چون همیشه کسانی اطرافتان هستند که از شما حمایت کنند یا برایتان تأسف بخورند. حالا فکر کنید چه اتفاقی می افتاد اگر در زندگی نقش قربانی را بازی نمی کردید؟ دنیا چه مشکلی پیدا می کرد اگر زندگی را با تمام جنبه هایش می پذیرفتید و هر روز با طلوع آفتاب، امواج درخشان حیات را از خود ساطع می کردید؟

ادامه مطلب ...

10 پله تا آرامش

آیا آرزو دارید که آرام و خونسرد و خوددار باشید و فرصت کافی برای آنچه دلخواه شماست در اختیار داشته باشید؟ اگرچه رسیدن به این هدف مشکل به نظر می رسد، اما با کمی تلاش و تجدیدنظر در افکار و اعمال می توان به آن نزدیک شد.
بهتر است راهکارهای پیشنهادی ما را رعایت کنید:

ادامه مطلب ...

کاهش وزن سریع

کاهش سریع وزن به سیستم عصبی آسیب می‌رساند   
    
رژیم کاهش وزن سریع باعث برگشت به وزن سابق حتی خیلی بیشتر از وزن اولیه، ریزش مو، چین و چروک صورت، بی‌اشتهایی مفرط و عصبانیت شدید می‌شود و بر سیستم اعصاب فرد اثر مخرب می‌گذارد.

ادامه مطلب ...

انتقاد سازنده

یکی از علل احساس بی ارزشی این است که مرتب و به دور از هر گونه واقع بینی خود را آماج حملات بی رحمانه ی انتقاد قرار می دهیم و محکوم می شویم . اغلب به اشاره ای ، شعله های سرکش انتقاد وجودتان را در بر می گیرد . علتش این است که راه برخورد با انتفاد را نمی شناسیم و با روشهای مؤثر مقابله با آن آشنا نیستیم ؛ و حال آنکه احاطه به هنر و مهارت مبارزه ی کلامی و برخورد آگاهانه با انتقاد کار ساده ای است . می توانید بی آنکه به عزت نفستان خدشه ای وارد شود با انتقاد برخورد حساب شده کنید. علت بسیاری از افسردگی ها انتقاد دیگران است . تنها شما نیستید ، حتی روان شناس ها هم که به ظاهر باید با انتقاد برخورد واقع بینانه تری داشته باشند، واکنش های حساب نشده نشان می دهند. از جمله می توان به روان شناسی به نام ” جیمز” اشاره کنم که از انتقاد بیمارش برآشفته شده بود . بیمار به او گفته بود که بسیاری از اظهار نظرهایی که درباره ی او می کند درست نیست .

ادامه مطلب ...

زبان بدن

زبان‌ بدن‌ اصطلاحی‌ جامع‌ و کلی‌ است‌ که‌ اشاره‌ به‌ اشکال‌ مختلف‌ روش‌های‌ برقراری‌ ارتباط‌ دارد که‌ در آن‌ به‌ جای‌ استفاده‌ از صدا، زبان‌ کلام‌، یا سایر صورت‌های‌ ارتباطی‌، از حرکات‌ بدن‌ یا ژست‌ استفاه‌ می‌شود. این‌ روش‌ بخشی‌ از فرازبان‌ است‌ که‌ تمام‌ اشکال‌ ارتباطات‌ غیرکلامی‌ انسان‌ را در بر می‌گیرد و بطور گسترده‌ در روانشناسی‌ عمومی‌ مورد مطالعه‌ قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب ...

نقش هوش هیجانی در فرزند پروری (EQ )

حتما تا به حال درباره IQ  یا همان بهره هوشی ، خیلی چیزها شنیده اید. و حتما شنیده اید که اگر کودکی IQ بالاتری داشته باشد ، حتما در بزرگسالی انسان تحصیل کرده و موفقتری خواهد بود. شاید به همین خاطر است که تعداد زیادی از والدین ، از همان دوران قبل از مدرسه رفتن ، نگران کیفیت یادگیری فرزند دلبند خود و مدارسی که قرار است او در آنها درس بخواند هستند. غافل از اینکه امروزه تحقیقات علمی ، نشان داده که تنها داشتن هوش عقلانیِ زیاد (که مدارس می خواهند از آن برای گذشتن از سد کنکور استفاده کنند) برای کسب موفقیت کافی نیست و علاوه بر IQ ، کیفیات دیگری نیز لازم است که امروزه به آن هوش هیجانی می گویند.

ادامه مطلب ...