وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

لحظه ها قابل بازگشت نیستند

زندگی نو شدن پی در پی   

 

پیشاپیش  فرا رسیدن سال نو به تمامی هموطنان  مبارک باد

به کارهای گذشته‌مان که فکر می‌کنیم، اکثرا به چیزی شبیه به "پشیمانی" می‌رسیم. کاش فلان روز، فلان کار را نمی‌کردم

ادامه مطلب ...

راه هایی برای غلبه بر خشم

خود را دوست داشته باشید تا هرگز گرفتار خشم‌های مخرب نخواهید شد.
▪ خود را از شر توقعاتی که از دیگران دارید نجات دهید.
▪ رفتارهای خشم برانگیز را بررسی کنید و راهی صحیح برای ابراز احساسات خود بیابید

ادامه مطلب ...

سه راه

انسان سه راه دارد :
راه اول از اندیشه می‌گذرد، این والاترین راه است.
راه دوم از تقلید می‌گذرد، این آسان‌ترین راه است.
و راه سوم از تجربه می‌گذرد، این تلخ‌ترین راه است
.
"کنفوسیوس"

عهد با خود

به خودم قول می دهم
به حدی قوی باشم که هیچ چیز نتواند آرامش ذهنم را بهم بزند

در مورد سلامتی، شادی و رفاه با هر فردی که می بینم صحبت کنم

ادامه مطلب ...

15 نشانه مهم بیماریهای خطرناک در مردان

- توده پستانی

اگر مانند اغلب مردان باشید، شاید هرگز به این فکر نیفتاده باشید که مردان هم ممکن است سرطان پستان بگیرند.
 
سرطان پستان مردان شایع نیست، ولی ممکن است بروز کند. هر توده جدیدی در ناحیه پستان در مرد نیاز به بررسی بوسیله پزشک دارد. این نشانه‌ها نیز که چه در زنان و چه در مردان باید از لحاظ احتمال سرطان پستان مورد توجه قرار گیرد، اشاره کرده است:
ادامه مطلب ...

دست نوشته های مهاتما گاندی

من می‌‌توانم خوب، بد، خائن، وفادار، فرشته‌خو یا شیطان‌ صفت باشم.

من می توانم تو را دوست داشته یا از تو متنفر باشم.

من می‌توانم سکوت کنم، نادان و یا دانا باشم.

چرا که من یک انسانم، و این‌ها صفات انسانى است

ادامه مطلب ...

تشویق فرزندان

بچه هایی که پیام مثبت را به جای پیام های منفی می شنوند، دارای اعتماد به نفس بیشتری هستند. از آن جایی که آنها صرفا برای "بودن" مورد تقدیر و تمجید قرار می گیرند، نیازی ندارند برای جلب توجه والدینشان، رفتارهای بد نشان دهند

ادامه مطلب ...