وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

جوانان،ورزش،استحکام استخوانها

در یک مطالعه جدید پزشکان سطح فعالیت بدنی را در ۸۰۰ مرد سوئدی در گروه‌های سنی ۱۹ تا ۲۴ سال بررسی کرده و دریافتند مردانی که در این دوره، ورزش و تحرک بدنی مناسبی دارند میزان تراکم استخوانی در ناحیه لگن، بازوها، قسمت‌های تحتانی پاها (ساق پا) و نیز ستون فقرات آنها تقویت می‌شود و استحکام بیشتری پیدا می‌کند

در یک مطالعه جدید پزشکان سطح فعالیت بدنی را در ۸۰۰ مرد سوئدی در گروه‌های سنی ۱۹ تا ۲۴ سال بررسی کرده و دریافتند مردانی که در این دوره، ورزش و تحرک بدنی مناسبی دارند میزان تراکم استخوانی در ناحیه لگن، بازوها، قسمت‌های تحتانی پاها (ساق پا) و نیز ستون فقرات آنها تقویت می‌شود و استحکام بیشتری پیدا می‌کند.

 پزشکان در این مطالعه تاکید کردند ورزش کردن در دوران نوجوانی به تقویت تراکم و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

متخصصان دانشگاه گوتنبرگ در سوئد در حین این آزمایشات خاطرنشان کردند: مردان جوانی که فعالیت بدنی آنها در این دوره سنی کاهش پیدا می‌کند به میزان قابل ملاحظه‌ای در معرض خطر شکستگی‌های استخوانی قرار می‌گیرند. به این ترتیب بهبود رشد استخوان‌ها که در طول دوران کودکی، نوجوانی و جوانی صورت می‌گیرد می‌تواند در کاهش خطر شکستگی‌های استخوانی و پوکی استخوان در سنین بالاتر و میانسالی موثر باشد.

این یافته در مجله مطالعات استخوانی و املاح معدنی منتشر شده است.

دکتر ماتیاس لورنزون کارشناس مرکز مطالعات استخوانی و آرتریت در آکادمی ساهگلرنسکا، در این باره متذکر شد: مردانی که فعالیت بدنی خود را افزایش می‌دهند یا تا سنین بالاتر این تحرک بدنی را حفظ می‌کنند استخوان‌های بزرگتر و ضخیم‌تری در ناحیه دست‌ها و پاها دارند.

بسیاری از مسائل روحی نوجوانان در این سنین از قبیل رفتارهای پرخاشجویانه ، خجالت ،گوشه گیری ، افسردگی و نداشتن اعتماد به نفس ، با ورزش بهبودی می یابند.

ورزش مناسب باعث افزایش ظرفیت شخصیتی نوجوان می شود و تحمل او را در برابر مشکلات زندگی بیشتر میکند.

ورزش در نوجوانی فرد را از ابتلا به بیماریها در میانسالی مصون می سازد . تمرینات بدنی سبب قامتی استوار و بدنی ورزیده می شود و نوجوان ظاهری متناسب پیدا می کند و در سنین بالاتر از دردهای ناشی از ضعف عضلانی رنج نمی برد .

نوجوانان باید قبل از اقدام به تمرینات بدنی به نکات زیر توجه کنند :

نوجوانان نباید به تمرینات و ورزشهای خیلی سنگین بپردازند .

ورزش بهترین و مناسبترین روش برای کاهش اضافه وزن در نوجوانان است .

ورزش باید بطور مداوم و مستمر و در هوای پاک و حداقل هفته ای سه ، یا چهار بار و هر بار بمدت ۳۰ دقیقه انجام گیرد .

مصرف روزانه یک لیوان شیر به تأمین انرژی و رشد طبیعی شما کمک می کند  

 سایت پزشکان بدون مرز 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد