وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

زندگی از صمیم قلب

برای بسیاری از مردم یکی از عوامل اساسی بزرگ‌کردن مسائل کوچک، احساس ناتوانی و شکست در «از صمیم قلب زندگی کردن» است. زیرا به اجبار درگیر امور روزمره و عادی زندگی شده و آن را صحیح‌ترین کار ممکن می‌دانند،

برای بسیاری از مردم یکی از عوامل اساسی بزرگ‌کردن مسائل کوچک، احساس ناتوانی و شکست در «از صمیم قلب زندگی کردن» است. زیرا به اجبار درگیر امور روزمره و عادی زندگی شده و آن را صحیح‌ترین کار ممکن می‌دانند، شاید به این دلیل که دیگران انجام آن را صحیح می‌پندارند، یا تمایل به انجام آن کارها دارند. اغلب افراد در زندگی خود روش از پیش تعیین شده والدین خود را انتخاب کرده و یا شاید انتخاب خود را از روی درک و شناخت و شاید به دلیل وجود بعضی مقایسه‌ها، انجام داده‌اند.
بعضی از والدین نیز صرفاً به این دلیل که دنباله‌رو دیگران باشند فرزندان خود را تشویق به انجام فعالیت‌های خاصی می‌کنند یا لباس‌های خاصی به تن آنها می‌پوشانند. عده‌ای دیگر به جای اجاره آپارتمان، در تلاش برای خرید خانه هستند، زیرا شنیده‌اند که این، بخشی از رویاهای هموطنان آنهاست و گاهی به این دلیل که می‌خواهند «پابه‌پای دیگران پیش بروند» از نظر مالی پا را از گلیم خود فراتر می‌نهند.
از صمیم قلب زندگی‌کردن، در واقع انتخاب روشی مناسب خود و خانواده خود در زندگی است. انتخاب تصمیمات مهم به دلیل همخوانی با آرزو‌ها و ارزش‌های شما ( و نه ارزش‌های دیگران ) صورت می‌گیرد. در این صورت بیش از آنکه معتقد به فشارهای تبلیغاتی یا توقعات اجتماعی، همسایگان و دوستان باشید به هدف‌های خود اعتقاد خواهید داشت.
از صمیم قلب زندگی‌کردن به معنای سنت‌شکنی خانوادگی، سرکشی، یا تفاوت‌داشتن با دیگران نیست. از صمیم قلب زندگی‌کردن یعنی اعتقاد به ندای درون که وقتی کاملاً آماده شنیدن آن باشید، نمایان می‌شود. این ندا از عقل و احساس کلی شما سخن می‌گوید و نه از روی عادت . همه این بینش‌ها از گوش سپردن به ندای قلب آغاز می‌شود.
اگر می‌خواهید آرامش طلب‌تر و خوشحال‌تر باشید، از این نقطه مناسب شروع کنید. از صمیم قلب زندگی‌کردن یکی از پایه‌های آرامش درونی و رشد شخصی و فردی است. بدین ترتیب ترغیب می‌شوید که مهربان‌تر و صبورتر باشید. آن را امتحان کنید. از کشف خود متعجب و شادمان می‌گردید.
تهران امروز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد