وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

محافظت طبیعی در زمستان

نوشیدن مقادیر کافی آب در فصل زمستان، از عواملی است که باعث تأمین رطوبت پوست در فصل زمستان می‌شود. بدن به آب نیاز دارد اما در فصل زمستان این نیاز بیشتر می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد حداقل باید 8 لیوان آب در یک روز نوشید تا رطوبتی را که هوای زمستان از پوست گرفته است دوباره به آن بازگردانیده شود.

نوشیدن مقادیر کافی آب در فصل زمستان، از عواملی است که باعث تأمین رطوبت پوست در فصل زمستان می‌شود. 
بدن به آب نیاز دارد اما در فصل زمستان این نیاز بیشتر می‌شود. 
تحقیقات نشان می‌دهد حداقل باید 8 لیوان آب در یک روز نوشید تا رطوبتی را که هوای زمستان از پوست گرفته است دوباره به آن بازگردانیده شود. 
نوشیدن مخلوطی از آب گرم و لیمو ترکیبات سم‌داری که باعث خشک شدن پوست می‌شوند را از بدن دفع می‌کند و آنها را از بین می‌برد. 
این ترکیب با تصفیه بدن پوست را در مقابل خشکی محافظت می‌کند. 

تغذیه مناسب 
اشتها و میزان کالری‌های دریافتی در فصل زمستان بیشتر می‌شود. 
مصرف غذاهای سرشار از پروتئین، ویتامین A، ویتامین ب1 و ب2، یک رژیم غذایی مناسبی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی فصل سرما محسوب می‌شود. 
مصرف مواد معدنی و ویتامین‌های نامبرده به عملکرد دفاع کننده و محافظ پوست در برابر عناصر تهدید‌آمیز روزهای سرد کمک می‌کند. 
مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. 
بازسازی مجدد سلول‌های پوست و مقاومت بیشتر آنها در برابر فاکتورهای التهاب‌زا کمک می‌کنند و همین طور غشای سلول‌های پوست را در برابر آسیب‌ عوامل سرمایی محافظت می‌کنند. 
چای سبز و غذاهای حاوی امگا 3، دو ماده مهم دیگر هستند که از پوست در برابر سرما محافظت می‌کنند. این مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان هستند. 
مصرف مولتی ویتامین‌ها از دیگر عوامل مؤثر است که با افزایش عملکرد ساختمان دفاعی بدن از پوست در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند.
مجله میهن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد