وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

ماست و سرماخوردگی

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه گنت کشور بلژیک می‌گویند: ماست حاوی میکروب‌ های زنده مفیدی است که از  این باکتری‌ها   می‌توان به عنوان سلاحی طلایی برای مقابله با بیماری آنفلوانزا استفاده کرد

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه گنت کشور بلژیک می‌گویند: ماست حاوی میکروب‌ های زنده مفیدی است که از  این باکتری‌ها   می‌توان به عنوان سلاحی طلایی برای مقابله با بیماری آنفلوانزا استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از تلگراف ،  ماست یک ماده غذایی پروبیوتیک است، یعنی حاوی میکروب‌ های زنده مفیدی است که ماست وارد لوله گوارش می ‌شوند و با جایگزینی در روده‌ها، این اندام را از وجود باکتری‌ های بیماری ‌زا محافظت می ‌کنند و به عمل تخمیر ادامه می ‌دهند و با تولید اسید‌های چرب کوتاه زنجیره، به سلامت سلول‌ های روده کمک می ‌کنند.

 پزشکان می‌توانند از این سلاح طلایی برای درمان سرماخوردگی معمولی نیز بهره بگیرند.

پژوهشگران موفق شدند: باکتری‌های معمولی موجود در ماست را به گلوله‌های طلایی برای نابود سازی ویروس‌ها تبدیل کنند. آن‌ها میخ‌های بسیار ظریفی از جنس نقره را به این باکتری‌های بی‌ضرر متصل کرده و با این تغییر به باکتری‌ها توانایی نابودسازی ویروس‌ها را دادند.

این متخصصان باکتری‌های مجهز به میخ‌های نقره‌ای را علیه نوروویروس‌ها که عامل شیوع حالت تهوع زمستانی هستند را به کار بردند و دریافتند که ویروس از ایجاد عفونت ناتوان می‌شود.

از آنجا که آزاد سازی بدون کنترل این ذرات نقره‌ای در بدن می‌تواند مضر و خطرناک باشد، متخصصان بلژیکی آن‌ها را به باکتری‌ها متصل کردند تا نتوانند آزادانه در بدن جابجا شوند و به سایر نقاط بدن آسیب برسانند.

نتایج این آزمایشات در انجمن بیولوژی کاربردی لندن ارائه شده است.
 

پژوهشگران پیش از این اعلام نموده بودند که ماست در کاهش احتمال بروز سرطان روده نیز موثر است. به این ترتیب که لاکتوباکتریاسه‌های موجود در آن، رشد باکتری‌ های مفید در روده را تحریک کرده و باکتری‌ های بیماری ‌زا را که می‌ توانند به سلول‌ های روده آسیب برسانند، کاهش می ‌دهند. ا

از سوی دیگر این باکتری ‌ها با متصل شدن به اسید‌های صفراوی، احتمال وارد شدن آسیب به سلول ‌های روده را کم می ‌کنند و از تبدیل نیترات و نیتریت موجود در غذا به ترکیبات نیتروزآمین که سرطان ‌زا هستند، جلوگیری به عمل می‌ آورند.

کلسیم موجود در ماست نیز ضمن باند شدن با ترکیبات صفراوی، رشد سلول‌ های طولی روده را کم می ‌کند. طی برخی مطالعات دیده شده افرادی که روزانه بیش از ۱۲۰۰ میلی‌ گرم کلسیم مصرف می ‌کنند، ۷۵ درصد احتمال ابتلای کمتری به سرطان روده داشته‌اند.سایت پزشکان بدون مرز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد