X
تبلیغات
رایتل
دو تمرین ساده و مهم  چاپ
تاریخ : دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1389

به کمک دو تمرین زیر می‌توانیدهم برای انجام فعالیت‌های ورزشی جدی‌تر انرژی لازم را به دست آورید، هم تمرکز کنید و هم عضلات شانه‌تان را تقویت کنید.
● تمرین
روی زمین به صورت چهار زانو بنشینید

به کمک دو تمرین زیر می‌توانیدهم برای انجام فعالیت‌های ورزشی جدی‌تر انرژی لازم را به دست آورید، هم تمرکز کنید و هم عضلات شانه‌تان را تقویت کنید.
● تمرین
روی زمین به صورت چهار زانو بنشینید. دست‌ها را روی زانوها قرار دهید. آنها را به‌همراه شانه‌ها بی‌حرکت و شل نگه دارید. نرم و آرام نفس بکشید. بسته یا باز بودن چشم‌هایتان مهم نیست، البته شاید بسته بودن آنها به تمرکز شما کمک کند.
روبه‌روی صورت خود عدد هشت لاتینی را تصور کنید که به صورت افقی (مانند علامت بی نهایت) قرار گرفته است. با نوک بینی یا دهان خود سعی کنید که طرح عدد هشت به صورت افقی را روی هوا رسم کنید. اول رسم این عدد را از جهت عقربه ساعت انجام دهید، سپس برعکس. فراموش نکنید که در حین انجام تمرینات آرامش و تمرکز داشته باشید، درحالی که آرام و منظم تنفس می‌کنید. با انجام هر پنج مرتبه انجام این تمرین، دقایقی استراحت کنید.
● تمرین سرشانه‌ها
روی زمین بنشینید. دست‌هایتان را بی‌حرکت نگه دارید، در حالی که چشم‌ها بسته هستند، تنفس را آرام کنید. شانه‌ها را طوری به صورت دورانی بچرخانید که تصور شود در هوا دایره رسم می‌کنید. گاهی حرکت را از جلو به عقب و گاهی از عقب به جلو انجام دهید. پس از چند مرتبه تمرین (برای مثال ۵ مرتبه)، استراحت کنید.این تمرین به رفع گرفتگی شانه‌ها و قسمت پشت قفسه سینه کمک می‌کند.
روزنامه سلامت