وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

خواص شلغم

شلغم از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است. خواص شلغم  زیاد است از آن جمله:
1. شلغم مقوی است.
2. شلغم اشتها‌آور است

. شلغم از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است. خواص شلغم  زیاد است از آن جمله:
1. شلغم مقوی است.
2. شلغم اشتها‌آور است.
3. شلغم ضعف جنسی را درمان کرده و اسپرم را زیاد می‌کند.
4. شلغم سرفه را تسکین می‌دهد.
5. ترشی شلغم بهترین نوع ترشی است زیرا مقوی معده و روده‌ها و اشتها‌آور است.
۷. آب شلغم قند خون را پائین می‌آورد.
۸. تخم شلغم را اگر سرخ کرده و بخورید برای ضعف جنسی مؤثر است.
۹. اگر گلو درد دارید آب پخته شلغم را قرقره کنید.
۱۰. خوردن آب شلغم به درمان جوش صورت کمک میکند.
۱۱.   شلغم حافظه را تقویت می‌کند.
۱۲. شلغم  در درمان شب‌کوری میتواند موثر باشد.
۱۳. شلغم به‌علت داشتن ویتامین B۱ علاج کم‌خونی است.
۱۴. شلغم برای رشد و نمو استخوان‌ها مفید است بنابراین زنان باردار و شیرده حتماً باید از آن استفاده کنند.
۱۶. آنهائی که غده تیروئیدشان کم ترشح می‌کند باید حتماً شلغم بخورند زیرا شلغم به‌علت داشتن ید فراوان ترشحات غده تیروئید را تنظیم می‌کند.
۱۷. شلغم یکی از گیاهان ضد سرطان است .
۱۸. شلغم درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی است.
۱۹. شلغم پخته بهترین دارو برای برونشیت است.
۲۰. در فصل زمستان برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی اقلاً چند بار در هفته شلغم بخورید شلغم پخته بهترین صبحانه است. بدن را تمیز کرده و مواد سمی را از بدن خارج می‌سازد. البته آب شلغم خام خواص بیشتری از شلغم پخته دارد به شرطی که معده شما را ناراحت نکند.

نظرات 1 + ارسال نظر
مستعار دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ق.ظ http://www.yahoo.com

سلام آقای دکتر . من یکی از دانشجوهای شهرستانی هستم و به دلیل نداشتن آشنایی با تهران و هزینه زیاد دکتر برای بیماریم به پزشک نرفتم و خواستم مشکلم را اینجا بگم که اگر درمان سرپایی لازم داشت شما به من راهنمای کنید تا خوب بشوم . مشکل من سه هفته قبل شروع شد که با کمی دل درد بود و کمی بی اشتهایی و ورم معده و کمی احساس سرما دو - سه روز بعد از ان وقتی غذا میخوردم دل درد شدید میگرفتم و بعد از تمام شدن خوراک 5 دقیقه بعد درد ساکت میشد . بعد از ان دیگر اینطور نشدم ولی باز هم کمی دل درد و نفخ داشتم ولی شدید و زیاد نبود . تا انکه از 3 روز قبل به اسهال مبتلا شدم با حالت ورم معده و نفخ شدید . یکی از دانشجوها که پزشکی میخاند به من قرص کوتریموکسازول گفتن و گفتن عفونت روده است من دو نوبت دو تا 12 ساعت 2 عدد خوردم ولی فایده ای نداشت غذا هم کته و ماست خوردم و سینه مرغ ابپز شده صبح ها بیدار میشوم دل پیچه و نفخ شدید دارم و شکمم مثل اب است و رنگ مدفوع قهوه ای خیلی روشن و بعد از دستشوی کمتر عذاب میدهد . دائم احساس سرما دارم گاهی در طول روز 4-5 عطسه تکی میکنم و کمی احساس ضعف . به نظر شما بیماری من جدی است و به دکتر بروم ؟ میخاستم تا جدی نیست نروم شاید خوب شود . خواهش میکنم راهنمای بفرماید

با سلام
بهتر است به یکی از مراکز درمانی دانشگاه خود مراجعه نمایید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد