وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

چاقی و لاغری

محققان در پژوهش جدیدی ادعا کرده‌اند که برای برخی افراد لاغر ماندن کار دشوارتری نسبت به دیگران است و این دشواری به این خاطر است که مغز آنها در تشخیص احساس سیری، کند عمل کرده و دیرتر واکنش نشان می‌دهد

محققان در پژوهش جدیدی ادعا کرده‌اند که برای برخی افراد لاغر ماندن کار دشوارتری نسبت به دیگران است و این دشواری به این خاطر است که مغز آنها در تشخیص احساس سیری، کند عمل کرده و دیرتر واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این محققان کشف کرده‌اند که ارتباطات مغزی متفاوت سبب می‌شود که این افراد اغلب به پرخوری گرایش دارند و در نتیجه به چاقی مبتلا می‌شوند.

این یافته در واقع تاییدی بر شواهد و مدارک علمی قبلی است که نشان می‌دهند؛ همیشه رژیم غذایی عامل اضافه وزن و چاقی نیست بلکه توارث و فاکتورهای ژنتیکی و نیز رشد مغزی پیش از تولد در این زمینه نقش به سزایی دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این فرضیه هم چنین توجیه می‌کند که چرا دو نفر و یا حتی دو خواهر و برادر با این که هر دو رژیم غذایی غنی از چربی مصرف می‌کنند اما یکی از آنها چاق می‌شود ولی دیگری لاغر می‌ماند.

این محققان از دانشگاه ییل دریافته‌اند که در موشهای آزمایشگاهی برخی از پایانه‌های عصبی تنبل‌تر هستند و بنابراین دیرتر سیگنال‌های مربوط به سیری را به معده می‌فرستند. این بدین معنی است که موشها در هر وعده اندکی بیشتر غذا می‌خورند و در نهایت منجر به چاقی آنها می‌شود.

این تحقیق در نشریه پیشرفت‌های آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

    منبع خبر:خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد