وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

انواع پوست

چهار گروه اصلی پوست عبارتند :
▪ پوست طبیعی و معمولی
▪ پوست چرب
▪ پوست خشک
▪ پوست ترکیبی
● تعیین نوع پوست

چهار گروه اصلی پوست عبارتند :
▪ پوست طبیعی و معمولی
▪ پوست چرب
▪ پوست خشک
▪ پوست ترکیبی
● تعیین نوع پوست
برای تعیین پوست ، صبح که از خواب بیدار شدید دستمال خشکی را روی پوست صورتتان بکشید اگر دستمال چرب شد پوستتان چرب است اگر روغن و چربی فقط در قسمت وسط دستمال جمع شد پوست تان ترکیبی است و اگر روی دستمال چربی دیده نشد پوستتان یا خشک است یا معمولی ، اگر بعد از کشیدن دستمال بر صورتتان احساس کردید پوستتان کشیده شد وخشک شد پوستتان خشک است و اگر پوست صاف است و انعطاف خود را دارد پوستتان از نوع معمولی است .
▪ پوست معمولی
پوست معمولی بهترین نوع پوست است که همه آرزوی داشتن آن را دارند .نرم ولطیف با کشیدگی طبیعی با منافذ ریز که به سختی قابل رویت هستند بدون لکه و قسمت های ناجور وتکه تکه ، پوست طبیعی ظاهری صاف و نرم ، ارتجاعی و همواری دارد که نه چرب است و نه خشک. هرچند پوست معمولی بسیار زیبا است ولی احتیاج به مراقبت دارد هرگونه اهمال و غفلت از پوست با پا به سن گذاشتن منجربه چروکیدگی می شود.
▪ پوست چرب
در این نوع پوست منافذ درشت و مشهودی است و این نوع پوست گرایش به کلفت و زمخت شدن بافت دارد.این نوع پوست غدد چربی بسیار فعالی دارد که موجب تولید روغن وچربی بیش از حدی می شود و پوست با ظاهری درخشان روغندار نمایان می شود شود.در پوستهای چرب، جوش و لکه جوشهای سرسیاه و سفید دیده می شود. با نگه داری و مراقبت صحیح از پوست های چرب می توان آن را تمیز نگه داشت و چربی اضافی آن را تحت کنترل نگه داشت و سیما و چهره ایی صاف و تمیز داشت .
▪ پوست خشک
برخلاف پوست های چرب ، پوست خشک فاقد ترشح چربی می باشد که موجب می شود پوست سفت و پوسته پوسته وخشک و شکننده شود و رنگ چهره خشک و کدر شود. خشکی پوست با تابش نورخورشید ، باد، بالا بودن دمای هوا ، تهویه مطبوع و کمبود مصرف آب و استفاده از صابون های تند و شیمیایی بیشتر می شود. مراقبت صحیح و استفاده صحیح از محصولات می تواند پوست خشک را هیدراته کرده و جان دهد و میزان انعطاف و رطوبت آن را بالا ببرد.
▪ پوست ترکیبی
اغلب افراد پوستشان پوست ترکیبی می بـاشد بـدیـن مـفهوم که بخشی از پوستشان چرب و بخشی خشک است و معمولا نواحی پیشانی، بینی و چانه چرب و در نواحی گونه، دور چشم و دور دهان خشک می باشند. مراقبت و استفاده صحیح از محصولات و فرآورده ها کمک می کند تا نواحی خشک را مرطوب و همچنین چربی نواحی روغنی را کنترل کنید تا پوستی متعادلی داشته باشید.
● مراقبت های اصلی و مهم از پوست
مراقبتی که از پوست می خواهید در مرحله نخست بسته به نوع پوستی است که شما دارید .اگرچه در ابتدا مراقبت های کلی پوست را بیان می کنیم . کارهای مراقبت و نگهداری روزانه پوست بیشتر از
۱۰
دقیقه طول نمی کشد و فقط سه مرحله در صبح و عصر دارد. ۱. تمیز کردن
پاک کردن پوست بهترین روش برای از بین بردن سلولهای مرده از سطح پوست می باشد. همچنین گرد و غباری که منافذ پوست را گرفته اند را باز می کند. اگر غبار و کثافات روی پوست انباشته شوند و منافذ بسته شود غدد راه پیدا نمی کنند که به روی پوست بیایند و در برابر عفونت ها از پوست دفاع کنند همچنین این غدد باعث طراوت بخشیدن به پوست می شوند.
۲.
استفاده از لوسیون ها
پس از پاک کردن آرایش و گریم صورت و گرد وغبار از لوسیون های مخصوص باید استفاده شود . همچنین حالت حفاظتی به پوست می دهد لوسیون ها و سفت کننده ها
PH
پوست را تنظیم می کنند. و باعث از بین بردن بقایای آرایش و پاک کننده های روغنی و صابون می شود که از بین نرفته روی پوست باقی می مانند .
پس از تمیز و پاک کردن صورت با لوسیون، صورت را با آب بشویید که پوست حالت سفت شدگی بگیرد. این عمل موجب می شود منافذ پوست بسته شود و پوست سفت شود و از خیلی مواد کثیف و آلوده ایی که هوا را آلوده کرده اند در امان نگه می دارد.
انواع مختلف لوسیون ها و پاک کننده ها در بازار موجودند ولی ما پیشنهاد می کنیم از فرآورده هایی که در ترکیباتشان الکل دارند استفاده نکنید زیرا الکل پوست را خشک می کند و به رنگدانه های زیر پوست آسیب می رساند.
۳.مرطوب نگه داشتن
آب یکی از بهترین مرطوب و تازه نگه دارنده های پوست بشمار می رود. پوستی که خوب مرطوب باشد نرم و لطیف و صاف است و درخشندگی از خود دارد ، سن را پایین تر نشان می دهد. کسانی که از خشک شدن پوستشان جلوگیری می کنند سن شان کمتر بنظر می رسد.
اگر آب در بدن کم باشد پوست خشک و شکننده می شود .
نوشیدن حداقل
۶
لیوان آب در روز و مصرف میوه ها و سبزیجات به داشتن پوستی سالم و شاداب کمک می کند و از دست دادن رطوبت مورد نیاز پوست جلوگیری می کند.
پوست برای به دست آوردن رطوبت مورد نیازعلاوه بر مایعاتی که مصرف می شود به مرطوب کننده های دیگری که رطوبت را جذب کنند و در روی سطح پوست نگه دارند احتیاج دارد.
پوست های جوان با مواد و فرآورده های ساده رطوبت مورد نیاز را بازمی یابند ولی پوست های مسن تر به مواد مغذی تری احتیاج دارند.
مرطوب کننده های متعددی هم ارزان قیمت و گران قیمت در بازار موجودند که دارای چنین ترکیباتی هستند : گلیسیرین و روغن گیاهان ، گلاب ، ویتامین
E
، سوربیتول که از گیاهان تهیه می شود ، عسل ...
اطلاعاتی که در اینجا آمده با هدف آموزش جمع آوری گردیده و برای تشخیص و تجویز دارو و معالجه بیماری در پوست بدن شما نمی باشد و هیچ گونه معرفی یا ضمانتی برای محصولات و فرآورده هایی که ذکر گردیده نمی باشد و ادعای هیچ گونه درمان نداریم ولی بسته به نیاز شخصی می توانید از محصولات ذکر شده استفاده کنید .برای استفاده از محصولات و درمان بیماریها ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد