X
تبلیغات
نماشا
رایتل
سوزاندن چربی اضافه  چاپ
تاریخ : چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389

بسیاری از مردم از اضافه وزن و چاقی مفرط رنج می برند، چون یکی از عوامل به وجود آورنده بیماریهای قلبی- عروقی، چاقی و ازدیاد وزن می باشد، پس سعی در کم کردن وزن خود به بهترین روش را دارند. ورزش کردن باعث افزایش سوخت و ساز بدن (متابولیسم) و سوزاندن کالری های اضافی خواهد شد. سعی کنید در آغاز روز پس از بیدار شدن از خواب، به مدت حداقل نیم ساعت ورزش کنید

بسیاری از مردم از اضافه وزن و چاقی مفرط رنج می برند، چون یکی از عوامل به وجود آورنده بیماریهای قلبی- عروقی، چاقی و ازدیاد وزن می باشد، پس سعی در کم کردن وزن خود به بهترین روش را دارند. ورزش کردن باعث افزایش سوخت و ساز بدن (متابولیسم) و سوزاندن کالری های اضافی خواهد شد. سعی کنید در آغاز روز پس از بیدار شدن از خواب، به مدت حداقل نیم ساعت ورزش کنید.
تحقیقات در این مورد نشان می دهد که ورزش کردن در صبح سه برابر مدت زمان دیگر در روز چربی اضافه بدن را می سوزاند. درطول روز قسمت عمده انرژی بدن شما از طریق کربوهیدارتی که از خوردن غذا می باشد تامین می شود. در طول شب و زمانی که بدن در حال استراحت است، بدن شما کربوهیدرات را به مصرف تامین انرژی فیزیکی بدن می رساند. به هنگام روز، بدن کربوهیدراتی ندارد که به عنوان انرژی از آن استفاده کند پس چربی بدن را مصرف کرده و آن را می سوزاند.
بهتر است از این موقعیت استفاده کرده و صبح قبل از هر چیز ورزش کنید. قبل از ورزش کردن صبحانه نخورید، چون اینکار باعث می شود که کربوهیدرات را به جای چربی اضافه بدن بعنوان منبع انرژی به مصرف برسانید.
پس از ورزش کردن حتما صبحانه میل کنید. یکی از عوامل افزایش متابولیسم، سوخت و ساز بدن در سرتاسر روز ، خوردن صبحانه می باشد. از میوه ها و غذاهایی که منجر به سوزاندن چربی بدن می شوند مانند؛ پرتقال، گریپ فروت، نارنگی و لیمو که دارای ویتامین c بالا می باشند استفاده کنید. با گنجاندن ویتامین c در رژیم غذایی روزانه، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و همچنین باعث کاهش جذب چربی به بدن خواهید شد و کمک چشمگیری به کنترل و کاهش کلسترول بدن نیز خواهید کرد.
با گنجاندن ویتامین c در رژیم غذایی روزانه، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و همچنین باعث کاهش جذب چربی به بدن خواهید شد و کمک چشمگیری به کنترل و کاهش کلسترول بدن نیز خواهید کرد.
لوبیای سویا حاوی لسیتین ( lecithin ) می باشد، که محافظ سلولهای بدن در برابر تجمع چربی می باشد. به طور متوسط هفته ای سه بار از مواد غذایی حاوی سویا استفاده کنید تا به توانایی بیشتر سلولها در از بین بردن چربی های اضافی بدن کمک کنید.
همچنین به رژیم غذایی خود، میوه های تازه، سیب و توت سیاه را اضافه کنید. این میوه ها حاوی پکتین هستند که باعث محدود کردن چربی سلولها شده و چربی اضافی بدن را جذب می کنند. روغن سیر و سیر نیز یکی دیگر ازموادی می باشند که باعث سوزاندن چربی بدن می شوند. سیر علاوه بر داشتن خاصیت آنتی بیوتیکی که درمان کننده بسیاری از بیماری های مزمن است، باعث کاهش چربی بدن نیز می شود.
با استفاده از روشهای ساده و مفید، مراقب سلامتی و شادابی جسم خود باشید و سعی کنید که حداقل هر ماه وزن خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که اضافه وزن ندارید