وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

وبلاگ شخصی دکتر فرخ افتخار

هدف این وبلاگ کمک به حفظ سلامت و کارایی تمام مخاطبین است

بهار و تغذیه

بهار آمده است و هیچ فصلی مانند بهار شور زندگی را در جان آدمی  شعله ور نمی کند. شوری که شما را به حفظ سلامتتان علاقه مندتر می کند و شرایط مساعدی فراهم می کند که دقیق تر به وضعیت سلامت خود توجه کنید. کاستی ها را بشناسید و در صدد رفع آنهابر آیید  و بخش های سلامت بخش شیوه زندگی خود را تقویت کنید. هوای دلپذیر بهاری فرصت مناسبی  برای افزایش فعالیت بدنی شماست

بهار آمده است و هیچ فصلی مانند بهار شور زندگی را در جان آدمی  شعله ور نمی کند. شوری که شما را به حفظ سلامتتان علاقه مندتر می کند و شرایط مساعدی فراهم می کند که دقیق تر به وضعیت سلامت خود توجه کنید. کاستی ها را بشناسید و در صدد رفع آنهابر آیید  و بخش های سلامت بخش شیوه زندگی خود را تقویت کنید. هوای دلپذیر بهاری فرصت مناسبی  برای افزایش فعالیت بدنی شماست. فعالیت های خارج از خانه مانند پیاده روی، طناب زدن، دوچرخه سواری و دویدن از جمله این فعالیت هاست.

همچنین سبد بهار پر از سبزی ها و میوه های تازه ای است که هر کدام با فراهم کردن مواد مغذی مورد نیاز برای تغذیه خوب در بهبود سلامت  موثرند و هر یک می توانند به سفره شما رنگ و روی تازه ای ببخشند و تنوع بهاری را به خانه شما هم مهمان کنند.

1-      کنگر سبزی بهاری که با آن هم می توانید چاشنی کنگر ماست را درست کنید و یا به صورت خورشت از آن استفاده کنید

2-      ریواس که با کالری کم و طعم خوب می تواند منبع خوبی برای تامین پتاسیم و کلسیم شما باشد .بعضی ها ریواس خام را به دلیل مزه ترش دوست دارند . خورش ریواس هم بسیار مطبوع است.

3-      گوجه سبز

4-      نخود فرنگی به عنوان منبعی خوب از ویتامین ، B6، B2,B1 و  B3است که همه این ویتامینها برای سوخت و ساز چربی، پروتئین و کربوهیدرات ضروری هستند .راستی ویتامین k  موجود در آن را فراموش نکنیم که از فاکتورهای مهم انعقاد خون است.

5-      باقالی که بخش اصلی غذای خوشمزه باقالی پلوست.

6-      توت فرنگی دوست خوش آب رنگ بچه ها و سلامت ما

7-      طالبی پیش قراول میوه هایی که کم کم دربهار و به دنبال آن تابستان سرو کله شان پیدا می شود.

بهار و آلرژی های غذایی

اگرچه آلرژی های غذایی معمولا فصلی نیستند اما چون برخی از مواد غذایی الرژی زا در این فصل به بازار می آیند باید متوجه آنها باشیم.همچنین ممکن است این الرژی ها با بعضی از آلرژی های مربوط به فصل بهار تشدید شوند و بروز آنها را بیشتر بینیم.به سایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد