X
تبلیغات
نماشا
رایتل
پیشنهادهای ساده برای کاهش وزن  چاپ
تاریخ : شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388

هدف خود را برای کاهش وزن به‌صورت یک پوند (۴۵۳ گرم) در هفته متمرکز سازید چون کاهش وزن به مقدار کم کار بسیار آسانتری می‌باشد.
▪ هرگز اهمیت خواب کافی را دست کم نگیرید. به‌دلیل اینکه خستگی خود باعث زیاده‌خوری می‌شود و دیگر نیازی به ذکر این مسئله نمی‌باشد که کسر خواب باعث سیاه شدن دور چشم می‌شود.

هدف خود را برای کاهش وزن به‌صورت یک پوند (۴۵۳ گرم) در هفته متمرکز سازید چون کاهش وزن به مقدار کم کار بسیار آسانتری می‌باشد.
▪ هرگز اهمیت خواب کافی را دست کم نگیرید. به‌دلیل اینکه خستگی خود باعث زیاده‌خوری می‌شود و دیگر نیازی به ذکر این مسئله نمی‌باشد که کسر خواب باعث سیاه شدن دور چشم می‌شود.
▪ هرگز وعده‌های غذائی را فراموش نکنید. افرادی که دارای درصد چربی بالا می‌باشند در خصوص کاهش وزن با هم با مشکل مواجه هستند. فراموش کردن عمدی وعده غذائی باعث کاهش متابولیسم می‌شود.
▪ حتماً هر روز صبحانه میل کنید. با خوردن صبحانه در طول روز احساس پرانرژی بودن خواهید کرد. ضمن اینکه در طول روز کمتر غذا خواهید خورد.
▪ در مهمانی و رستوران از صحبت کردن در میان غذا بپرهیزید چون بدین ترتیب بدون اینکه متوجه شوید زیاده‌خوری خواهید کرد.
▪ قبل از بیرون رفتن از خانه برای خرید و گشتن، یک میان‌وعده سبک میل کنید چون بدین ترتیب وسوسه خوردن غذاهای سرپائی از سرتان بیرون خواهد رفت.
▪ در موقع خریدن موادغذائی اهمیت و اولویت را به موادغذائی سالم و تازه بدهید چون هر چه‌قدر روی یک ماده‌غذائی پروسه‌های بیشتری انجام گرفته باشد به همان اندازه از ارزش غذائی آن کاسته شده است.
افزودن نمک به خوراکی‌ها را کاملاً حذف کنید و یا تا حد ممکن به حداقل برسانید و در عوض از ادویه‌جات گیاهی و سالم برای طعم‌دهی به غذا استفاده کنید.
▪ از مصرف موادقندی جایگزین تا حد ممکن بپرهیزید و در عوض ذائقه خود را به چشیدن طعم واقعی موادغذائی عادت بدهید.
▪ نوشیدنی‌هائی همچون سودا، قهوه، چای را در حد معقول مصرف کنید به‌دلیل اینکه بر اثر مصرف این نوع نوشیدنی‌ها یک نوع احساس گرسنگی کاذب به‌وجود می‌آید و در نتیجه میزان کالری دریافتی روزانه بی‌برنامه افزایش می‌یابد.
▪ از سیگارکشیدن بپرهیزید چون جدا از چین و چروک زودرس حاصله باعث ایجاد یکنوع گرسنگی کاذب می‌شود.
▪ روزانه به میزان کافی آب سالم بنوشید. (حداقل ۸ لیوان آب)
مجله دانش ورزش